ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

ΥΑΜΑΗΑ ΧΤ - 500



Το πρωτο τετραχρονο της
Yamaha ηταν μονοκυλινδρο και εκανε την εμφανιση του στο 21ο Motor Show του Tokyo το 1975 .Ηταν το πιο συχρονο μοντελο της Yamaha απο την σειρα των off-road που ειχε ξεκινησει απο το 1968 με το DT- 1.Βεβαια το ΧΤ -500 ηταν μια εντελως καινουργια ιδεα οσο αφορα τον σχεδιασμο της. Κανοντας λοιπον με το DT - 1 η Yamaha την αρχη ειχε βαλει πολυ κοσμο στην ιδεα του trail riding. Το καινουργιο ΧΤ - 500 ηταν μια συνεχεια αυτης της σειρας και παρολο που καποια πραγματα εδειχναν ιδια με το DT - 1 ηταν μια αλλη καινουργια μοτοσυκλετα .Κατ αρχην ηταν 500 κυβικα, σε μια εποχη που φαινονταν οτι ειχε περασει η εποχη τους και η δοξα τους, καποια ευρωπαικα μοντελα μονοκυλινδρα ειχαν σταματησει πολλα χρονια πριν την παραγωγη τους.Ηταν η εποχη που παρα πολλοι αναβατες ειχαν αρχησει να προτιμουν πολυκυλινδρα μηχανακια και οχι τα καπως ξεπερασμενα μονοκυλινδρα Η Yamaha με μια γεναια αποφαση, εστησε ενα μεγαλο μονοκυλινδρο και η αφορμη ηταν η YAMAHA ΑΜΕΡΙΚΗΣ . Οι Αμερικανοι πιστευαν οτι υπαρχει κοινο που θελει ενα μηχανακι με αρκετη δυναμη, να ειναι απλο, λειτουργικο, ανθεκτικο ετσι λοιπον κατεληξαν στο μονοκυλινδρο τετραχρονο. Ξεκινησαν με στοχο να φτιαχτει ενα μεγαλο μονοκυλινδρο που θα ειναι ελαφρυ, συμπαγες,ομορφο και με μεγαλη αντοχη. Η δουλεια ξεκινησε απο το πλαισιο το οποιο θα επρεπε να αντεχει στην σκληρη χρηση ομως ηθελαν και προσπαθησαν παραλληλα να κανουν ενα μηχανακι οσο γινεται πιο ελαφρυ.Το ΤΤ 500 Ε Enduro βγηκε το 1975 χωρις φωτα και το νομιμο για το δρομο το ΧΤ 500 το 1976. Στην Αμερικανικη αγορα ειχε αμεση επιτυχεια και χρησιμοποιηθηκε σαν καθημερινο μηχανακι και off-road καθε Σαβατοκυριακο. Το χτ 500 αρχισε να κερδιζει αγωνες Enduro και να τραβα την μεγαλη προσοχη του κοσμου. Η μεγαλη εκπληξη εγινε στην ευρωπαικη αγορα οπου και μετα την νικη στο πρωτο Paris Dakar το 1979 και τις τεσσερις πρωτες θεσεις το 1980 αρχισε η μεγαλη ανταποκριση στην Γαλλια και την Γερμανια η αξιοπιστια και η σχεδιαση αυτου του μονοκυλινδρου ειναι πραγματικα υποδειγματικη. Το πρωτο Enduro που βγηκε το 1976 ειχε τον κωδικο ΧΤ 500C το 1977 ειχαμε το ΧΤ -500 D το 1978 ειχαμε το ΧΤ - 500 E. Το Αμερικανικο μοντελο ειχε το πανεμορφο ρεζερβουαρ απο γυαλισμενο αλουμιο.Το 1979 ειχαμε το ΧΤ -500 F με καποιες διαφορες στις βασεις των φλας και το 1981 που ηταν και το τελευταιο μοντελο ΧΤ - 500 H βασισμενο για την Αμερικανικη αγορα Το ευρωπαικο μοντελο ειχε πολυ μικρες διαφορες και τα τεχνικα χαρακτηριστικα του ειναι Τετραχρονο - μονοκυλινδρο - Αεροψυκτο- 499c.c - 32 hp - Στις 6500 rpm - Kαρμπυλατερ 32 Mikuni - Κιβωτιο 5 ταχυτητων - Εμπρος τροχο 3.25-21 - Πισω τροχο 4.00 - 18 - Βαρος 149 Kg - Mεγιστη ταχυτητα 142 km . Το πρωτο ΧΤ ειχε κωδικο 1Ε6 και για την Ευρωπη τον κωδικο 1Ν5 το δευτερο ειχε κωδικο 1U6 . Τωρα λιγα λογια για τον δρομο το μοτερ του ειναι διαμαντι,το σαζμαν εξαιρετικο και μετα την πρωτη και την δευτερα του τραβαει αρκετα δυνατα απο πολυ χαμηλα η οδηγηση του ειναι πραγματικη απολαυση ιδικα σε επαρχιακους δρομους βεβαια αφησαμε τελευταιο το να το βαζεις μπροστα με την μανιβελα πρεπει να καταφερης να το μαθεις, γιατι αρκετοι που το γνωριζουν το εχουν βαφτισει μηχανη μονο για ανδρες.