ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Jarno Saarinen Karl Keimo

Jarno  Saarinen

Γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου του 1945 στο Τurku της Φινλανδίας. Εκεί μεγάλωσε και σε ηλικία 15 ετών εργάσθηκε ως μαθητευόμενος σε εργοστάσιο μοτοσυκλετών.
Ο Saarinen έκανε το ντεμπούτο του σε αγώνες με πάγο και ο στενός του φίλος Teuvo Lansivuori συμμετείχαν σε αγώνες πάγου και Grasstrack αγώνων καθώς και σε αγώνες δρόμου.
Το 1968 έκανε το ντεμπούτο του, στην Imatra στο Φιλανδικό Grant Prix, όπου έδειξε το μεγάλο ταλέντο του .
Το 1969 κέρδισε την κατηγορία των 125 c.c και την κατηγορία των 250 c.c στα εθνικά πρωταθλήματα της Φιλανδίας ,θεωρήθηκε ένας από τους πιό ελπιδοφόρους και ταλαντούχους μοτοσικλετιστές της εποχής του.
Ο Saarinen ήταν γνωστός για το ιδιαίτερο στυλ οδήγησης μετατοπίζοντας το σώμα του προς το εσωτερικό της στροφής και παράλληλα έβγαζε έξω από την μοτοσυκλέτα το γόνατο του, το ύφος και το στυλ της οδήγησης του επηρέασε τον μελλοντικό παγκόσμιο πρωταθλητη Kenny Roberts.
O Jarno Saarinen αγωνίσθηκε στο πρώτο πλήρες έτος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα το 1970 στη κατηγορία των 250 c.c  με ιδιωτική συμμετοχή με μία Yamaha ΤD2
Tελείωσε την χρονιά στην τέταρτη θέση με  57 βαθμούς στο παγκόσμιo πρωτάθλημα παρά το ότι δεν αγωνίσθηκε στους τρείς τελευταίους αγώνες λόγω εξετάσεων για να αποκτήση το δίπλωμα ως μηχανικός .
Τα αποτελέσματα της πρώτης χρονιάς ήταν 6ος Νurburgring της Γερμανίας ,4ος στο Le Mans της Γαλλίας , 4ος στην Opatija της Γιουγκοσλαβίας ,3ος στο Assen της Ολλανδίας ,4ος στο Spa του Βελγίου ,4ος στο Nurburgring της Ανατολικής Γερμανίας και 3ος στο Brno της Τσεχοσλοβακίας .
Το 1971 αγωνίζεται σε δύο κατηγορίες στα 250 c.c και στα 350 c.c  με Arwidson Yamaha TD 3 .   
Στα 250 c.c έχει τα παρακάτω αποτελέσματα 5ος στο Hockenheim της Ανατολικής Γερμανίας ,3ος στο Brno της Τσεχοσλοβακίας , 3ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,6ος στην Imatra της Φιλανδίας ,2ος στο Ulster Grant Prix της Βορ. Ιρλανδίας ,5ος στην Monza της Ιταλίας ,1ος στη Jarama της Ισπανίας η τελική βαθμολογία του παγκοσμίου τον βρίσκει τρίτο με 64 βαθμούς .  
Στα 350 c.c έχει στη ίδια χρονιά τα πιό κάτω αποτελέσματα, 6ος στο  Salzburgring της Αυστρίας , 5ος στο Hockenheim της Γερμανίας ,1ος στο Brno της Τσεχοσλοβακίας , 3ος στο Αnterstorp της Σουηδίας , 2ος στην Imatra της Φιλανδίας ,1ος στη Monza της Ιταλίας με 63 βαθμούς και δεύτερος στην κατάταξη .



Η πορεία του Saarinen δεν πέρασε απαρατήρητη καθώς η Yamaha συμφώνησε μαζί του να οδηγήσει τις μοτοσύκλέτες TD 3  250 c.c και ΤR 3  350 c.c για το 1972 . 
O Saarinen κατάφερε να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 250 c.c με 94 βαθμούς πέρνωντας την πρώτη θέση μετά από σκληρή μάχη με τον Renzo Pasolini ,τα αποτελέσματα που έφερε είναι τα παρακάτω ,3ος στο Nurburgring της Γερμανίας , 4ος στο Klermont  Ferrand της Γαλλίας ,2ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,3ος  στην Imola της Ιταλίας , 3ος στο Αssen της Ολλανδίας ,1ος στο Spa του Βελγίου ,1ος στο Νurburgring της Ανατολικής Γερμανίας ,1ος στο Brno της Τσεχοσλοβακίας , 2ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,1ος στην Imatra της Φιλανδίας .
Στα 350 c.c με την TR 3 έδωσε μεγάλη μάχη με τον πολύ μεγάλο Giacomo Agostini στο τέλος βρέθηκε πίσω από τον μεγάλο αντίπαλο του κατακτώντας την δεύτερη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με  89 βαθμούς στη κατηγορία των 350 c.c , τα αποτελέσματα που έφερε ήταν τα παρακάτω ,1ος στo Νurgurgring της Γερμανίας ,1ος στο Klermon Feran της Γαλλίας ,4ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,3ος στην Imola της Ιταλίας ,2ος στο Assen της Ολλανδίας ,1ος στο Brno της Τσεχοσλοβακίας , 3ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,2ος στην Imatra της Φιλανδίας ,με τα αποτελέσματα αυτά έδειξε μεγάλη δυναμική για το τι πρόκειτε να συμβεί την επόμενη χρονιά .
Μετά το τέλος της χρονιάς του 1972 , o Jarno  Saarinen  ταξίδεψε στην Μεγάλη Βρετανία όπου κέρδισε τον διαγωνισμό της κούρσας της χρονιάς στο Mallory Park . 
Kάποια στιγμή ο Saarinen διαπραγματεύθηκε με το εργοστάσιο της Benelli ώστε να οδηγήσει για την Ιταλική ομάδα το 350 c.c και το 500 c.c στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έκανε μάλιστα και κάποια μυστική δοκιμή όμως η Yamaha αντέδρασε γρήγορα και κατάφερε να τον κρατήσει και να οδηγήσει την επόμενη χρονιά την πολύ δυνατή YZR  500 και να υπερασπίσει το παγκόσμιο τίτλο του στα 250 c.c με την YZR  250 .
H χρονιά του 1973 ξεκίνησε πολύ καλά για τον Saarinen καθώς έγινε ο πρώτος ευρωπαίος αναβάτης που κέρδισε το αγώνα της Daytona 200 στις Ηνωμένες Πολιτείες επάνω σε ένα Yamaha TZ 350. 
Επέστρεψε στην Ευρώπη  στον αγώνα της Imola 200 κερδίζοντας πάλι με ένα Υamaha  TZ 350.
Μετά από όλα αυτά αρχίζει το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1973 συμμετέχει σε δυο κατηγορίες 250 c.c και 500 c.c Πρώτος Αγώνας Paul Ricard της Γαλλίας 1ος στα 250 c.c - Πρώτος αγώνας Paul Ricatd της Γαλλίας 1ος στα 500 c.c ,Δεύτερος Αγώνας Salzburgring της Αυστρίας 1ος στα 250 c.c -Δεύτερος Αγώνας Salzburgring της Αυστρίας 1ος στα 500 c.c ,Tρίτος Αγώνας στο Hockenheim της Γερμανίας 1ος στα 250 c.c- Τρίτος Αγώνας στο Hockenheim της Γερμανίας στα 500 c.c εγκαταλείπει από σπασμένη αλυσίδα κίνησης ενώ διεκδικεί μια ακόμη νίκη.
Σειρά έχει ο τέταρτος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας όπου οι περισσότεροι οδηγοί από τους κορυφαίους το μποικοτάρουν για τους γνωστούς λόγους ασφάλειας του αγώνα , αυτό έκανε και ο Saarinen και φθάνουμε στο πέμπτο αγώνα του πρωταθλήματος στην Monza της Ιταλίας.
Ομως ο αγώνας αυτός στην πίστα της Monza εξελίχθηκε σε μεγάλη τραγωδία ίσως απο τις πιο μεγάλες στο χώρο της αγωνιστικής μοτοσικλέτας.η τραγωδία αυτή μας στέρησε για πάντα αυτό το μεγάλο ταλέντο σε ηλικία μόλις 28 ετών.
To φοβερό ατύχημα έγινε πρώτα γιατί η πίστα είχε τοποθετημένες προστατευτικές μπάρες με αποτελεσμα όταν ο Renzo Pasolini κτύπησε επάνω στις μπάρες  πεθαίνοντας ακαρίαια η δε μοτοσυκλέτα του αφου δεν είχε διέξοδο αναπηδησε και κτύπησε τον Saarinen στο κεφάλι με αποτέλεσμα να υποστεί θανάσιμα τραύματα στο κεφάλι.
Η σύγκρουση προκάλεσε μεγάλη αλυσίδα εμπλοκής οδηγών περίπου 14 αναβάτες ενεπλάκησαν μεταξύ αυτών ο Hideo Kanaya ,Victor Palomo ,Fosco Giansanti ,Borje Jansson ,Chas Mortimer , o αγώνας σταμάτησε και ο επόμενος αγώνας ακυρώθηκε ,η αιτία αποδόθηκε σε μια διαρροή λαδιών που έμειναν στην πίστα από τον προηγούμενο αγώνα των 350 c.c και δεν καθαρίστηκε καλά.
Παραμένει μέχρι σήμερα ο μοναδικός Φιλανδός που έχει κερδίσει παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας .
Ετρεξε σε   46   Grant Prix ,  Nίκησε    15   Grant Prix 
8  Νίκες  στα    250 c.c    ,       5  Νίκες  στα    350  c.c   ,    2  Νίκες     στα     500 c.c
Πρώτη του νίκη στο  Brno  της Τσεχοσλοβακίας  στη  κατηγορία    των    350  c.c    το     1971
Τελευταία του νίκη στο  Hockenheim της   Γερμανίας στη κατηγορία των  250 c.c  το 1973
Σκοτώθηκε στης  20 Μαίου 1973  στην πίστα της Monza της Ιταλίας .