ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Takazumi Katayama

Γεννήθηκε στις 16 Απριλίου του 1951 στο Κόμπε της  Ιαπωνίας , πρόκειται για μια μεγάλη φυσιογνωμία  της παγκόσμιας  αγωνιστικής μοτοσυκλέτας άρχισε  να  ασχολείται με  τους αγώνες  στις  αρχές της  δεκαετίας του  εβδομήντα , το  1971  τρέχοντας  με  μια Yamaha  δείχνοντας  τις  μεγάλες  ικανότητες  του  και  ότι  είναι  ικανός  για  πάρα  πολλά  πράγματα , όπου το 1973  κατάφερε  και  έγινε πρωταθλητής Ιαπωνίας .
Είναι ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που κέρδισε  παγκόσμιο πρωτάθλημα , τα  ενεργά του χρόνια  στο παγκόσμιο στερέωμα  είναι από το 1974 μέχρι  το 1985                                                                                                                                                                                                          Έρχεται το 1974 στην Ευρώπη με μια ιδιωτική συμμετοχή και με ένα Yamaha TZ 250 όπου εμφανίζεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα , δεν αγωνίζεται στους τρεις πρώτους  αγώνες , στο Nurburgring της Γερμανίας , στην Imola της Ιταλίας , στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας , δεν τερματίζει στο Assen  της  Ολλανδίας , 3ος στο Spa του Βελγίου , 1ος στο Anterstorop της  Σουηδίας , 5ος  στην  Imatra  της  Φιλανδίας  , 2ος  στο  Brno  της Τσεχοσλοβακίας , δεν τερματίζει στην  Opatijia  της  Γιουγκοσλαβίας , δεν τερματίζει στο Montjuic της  Ισπανίας  μετά  από  αυτά τα  αποτελέσματα  καταλαμβάνει  την  4η  θέση  στο  παγκόσμιο  πρωτάθλημα  με 43  βαθμούς .
Το  1975  δεν  εμφανίζεται  πουθενά  στη  Ευρώπη  πιθανόν  να  ήθελε  οικονομική  στήριξη  που  δεν  βρήκε  από  κανένα .
Το  1976  μπαίνει  δυναμικα στην  χρονιά  και  εμφανιζεται  σε  τρεις  κατηγοριες


-chevallier_katayama_agostini
Το 1975 δεν εμφανιζεται καθολου στο παγκοσμιο πρωταθλημα,ομως το 1976 επανερχεται δυναμικα στην Ευρωπη και τωρα συμμετεχει σε τρεις κατηγοριες στα  250 c.c , στα  350 c.c και στα  500 c.c .




Περί τα μέσα του ίδιου χρόνου έρχεται με ιδιωτική συμμετοχή στην Ευρώπη με ένα Yamaha ΤΖ-250 και τρέχει σε 4 Grand Prix.

Πρώτα στο SPA του Βελγίου που είναι και ο πρώτος του αγώνας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και παίρνει τη τρίτη θέση.

Ακολουθεί το Anderstorp της Σουηδίας όπου κατακτά τη πρώτη του νίκη.

Ακουλουθεί η Imatra της Φιλανδίας πέμπτος και τέλος το Brno της Τσεχίας όπου παίρνει τη δεύτερη θέση.

Το 1976 επανέρχεται στην Ευρώπη πάλι με ιδιωτική συμμετοχή και αγωνίζεται παράλληλα σε 3 κατηγορίες, 250, 350 & 500 cc.

Στη κατηγορία των 250 cc κάνει φοβερή παρουσία και έρχεται δεύτερος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με μία νίκη στο αγαπημένο του Anderstorp της Σουηδίας και 4 δεύτερες θέσεις.



Το 1977 υπογράφει με τη Yamaha Ευρώπης που έχει έδρα στην Ολλανδία και αγωνίζεται σε δύο κατηγορίες , 250 και 350 cc.

Στη κατηγορία των 250 cc κάνει μεγάλη προσπάθεια για διάκριση , παίρνει όμως μία μόνο νίκη στη Jarama της Ισπανίας και δύο δεύτερες θέσεις.

Στη κατηγορία των 350 cc που αγωνίζεται παρουσιάζεται με ένα τρκύλινδρο Yamaha TZ-350 και καταφέρνει μετά από μεγάλο αγώνα 5 νίκες και 2 τρίτες θέσεις.

Απότέλεσμα όλων αυτών είναι η κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος στη κατηγορία των 350 cc.

Είναι ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που κατακτά παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Το 1978 προσπαθεί να επαναλάβει τη προηγούμενη επιτυχία του όμως δεν τα καταφέρνει και τερματίζει δεύτερος με δύο νίκες.

Τον επόμενο χρόνο βρίσκεται στη Honda και βοηθά την εξέλιξη κάπου μοντέλου τρέχοντας παράλληλα.

ΤΟ 1982 πετυχαίνει και τη πρώτη του νίκη στη κατηγορία των 500 cc που αλλού στο  Andserstrp της Σουηδίας.

Το 1985 ανακοινώνει ο ίδιος την αποχώρησή του από τους αγώνες κάνοντας τον τελευταίο του αγώνα στο SPA του Βελγίου.





Έτρεξε σε 83 grand Prix και κέρδισε 11 φορές.
Συνολικά κέρδισε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα στη κατηγορία των 350  cc.

Μετά την αποχώρησή του και σε μικρό χρονικό διάστημα δημιούργησε τη δική του αγωνιστική ομάδα στα grand Prix.









.