ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Phil Williamm Read

Γεννήθηκε την 1η Ιανουαρίου του 1939 στο Bedfordshire του Louton της Μεγάλης Βρετανίας.
Από την πολύ μικρή ηλικία των 16 ετών άρχισε να ασχολείται με τις μοτοσυκλέτες, από το 1958 έτρεχε σε κάποιους αγώνες έχοντας πολλές επιτυχίες στην πατρίδα του την Μεγάλη Βρετανία, με διάφορες Αγγλικές μοτοσυκλέτες .
Είναι ένας πολύ μεγάλος οδηγός μοτοσυκλέτας και για αυτό πήρε τον τίτλο του  " Prince of speed "
Το 1961 παρουσιάζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αγωνιζόμενος σε τρις κατηγορίες στα 125 c.c ,350 c.c ,500 c.c και στις τρις κατηγορίες μέσα στην χρονιά έτρεξε μόνο σε επτά αγώνες σε Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας , σε Assen της Ολλανδίας και Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας, παίρνοντας και μια πρώτη νίκη στα 350 c.c στο Isle of Man .



To 1962 αγωνίζεται σε δυο κατηγορίες στα 350 c.c και στα 500 c.c πάλι όμως στα ίδια , Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας,Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας ,Assen της Ολλανδίας ,και Ιmola της Ιταλίας ,συνολικά έξη αγώνες όλη την χρονιά και στις δυο κατηγορίες .                                              To 1963 αγωνίζεται πάλι σε δυο κατηγορίες στα 350 c.c και τα 500 c.c αυτή την φορά εκτός από το Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας ,το Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας ,το Assen της Ολλανδίας , έχουμε και το Spa του Βελγίου ,το Ηockenheim της Γερμανίας και την Imola της Ιταλίας .      Όμως μέσα στην ίδια την χρονιά και συγκεκριμένα στον τελευταίο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έρχεται σε επαφή με την Yamaha και παρουσιάζεται στην κατηγορία των 250 c.c στην Suzuka της Ιαπωνίας παίρνοντας και την τρίτη θέση . 
Από την επόμενη χρονιά το 1964 η παρουσία του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα είναι διαφορετική παρουσιάζεται σε τέσσερις κατηγορίες αλλά με διαφορετικές σχολές μοτοσυκλέτας στις δύο μικρές κατηγορίες 125 c.c και 250 c.c αγωνίζεται με την δίχρονη Yamaha και στις δύο μεγάλες 350 c.c και 500 c.c με τετράχρονες αγγλικές , στα 125 c.c τρέχει ένα μόνο αγώνα στο Assen της Ολλανδίας και κερδίζει την δεύτερη θέση ,στη κατηγορία των 250 c.c , έχει πέντε νίκες ,μία δεύτερη θέση και μια τρίτη ,κερδίζοντας το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα , αυτός και η εταιρεία της Yamaha , με τα παρακάτω αναλυτικά αποτελέσματα ,δεν αγωνίζεται στην Daytona της Αμερικής ,3ος στο Montijuioh της Ισπανίας , 1ος στο Klermont Ferrand της Γαλλίας ,δεν τερματίζει στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας , 2ος στο Assen της Ολλανδίας ,δεν αγωνίζεται στο Spa του Βελγίου ,1ος στο Solitudering της Γερμανίας ,1ος στο Solitudering της Ανατολικής Γερμανίας ,1ος στο Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας ,1ος στη Imola της Ιταλίας ,δεν αγωνίζεται στη Suzuka της Ιαπωνίας .                                                                    

 



Το 1965 συνεχίζει ακάθεκτος την πορεία του τρέχοντας πια σε τρις κατηγορίες στα 125 c.c 250 c.c 350 c.c αλλά μόνο με το Ιαπωνικό εργοστάσιο της Yamaha στα 125 c.c, αγωνίζεται μόνο σε ένα αγώνα στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας και τερματίζει πρώτος . 
Στα 250 c.c ξεκινά να υπερασπίση τον τίτλο του για δεύτερη χρονιά καταφέρνει φοβερά αποτελέσματα και συνγκεντρώνει 56 βαθμούς, με 7 νίκες και 2 δεύτερες θέσεις , έτσι το δεύτερο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι γεγονός ,αναλυτικά τα αποτελέσματα είναι τα παρακάτω ,1ος στη Daytona της Αμερικής ,1ος στο Nurburgring της Γερμανίας ,1ος στο Montijuich της Ισπανίας ,1ος στο Rouen της Γαλλίας ,δεν τερμάτισε στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας ,1oς στο Assen της Ολλανδίας ,2ος στο Spa του Βελγίου ,2ος στο Nurburgring της Ανατολικής Γερμανίας ,1ος στο Brno της Τσεχίας ,1ος στο Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας ,δεν έτρεξε στην Imatra της Φιλανδίας ,στην Monza της Ιταλίας και στην Suzuka της Ιαπωνίας .
Στα 350 c.c και εδώ, όπως στη μικρή κατηγορία των 125 c.c αγωνίσθηκε σε ένα μόνο αγώνα ,στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας κερδίζοντας την δεύτερη θέση .
                         


1960 Mike Hailwood, Phil Read, Druids

To 1966 τρέχει παλι σε τρεις κατηγορίες, 125 c.c , 250 c.c και 350 c.c
O συναγωνισμός είναι μεγάλος ,η Honda είναι πανίσχυρη και η Yamaha παρουσιάζει ένα νέο τετρακυλίνδρο κινητήρα με κάποια προβλήματα που προσπαθούν να τα λύσουν .
Στην μικρή κατηγορία των 125 c .c έχει για πρώτη φορά μεγάλη συμμετοχή και αγωνίζεται σε όλους σχεδόν τους αγώνες , 4ος στο Montijiuih της Ισπανίας ,3ος στο Hockenheim της Γερμανίας ,3ος στο Assen της Ολλανδίας , 4ος στο Hockenheim της Ανατολικής Γερμανίας ,δεν αγωνίζεται στο Brno της Τσεχίας ,1ος στη Jarama της Φιλανδίας ,3ος στο Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας ,2ος στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας ,4ος στην Imola της Ιταλίας ,5ος στο Fuji της Ιαπωνίας ,έχει στο τέλος συνολικά 29 βαθμούς με μια πρώτη νίκη ,μια δεύτερη ,μια τρίτη και δυο τέταρτες θέσεις παίρνοντας την τέταρτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα .
Στα 250 c.c η μάχη είναι φοβερή η  Honda και ο Mike είναι πολύ δυνατoi και η  Yamaha έχει προβλήματα έχουμε λοιπόν τα παρακάτω αποτελέσματα , 3ος στο Montikiuich της Ισπανίας ,δεν αγωνίζεται στο Hockenheim της Γερμανίας ,δεν αγωνίζεται στο Clermont Ferrand της Γαλλίας ,2ος στο Assen της Ολλανδίας ,2ος στο Spa του Βελγίου ,2ος στο Hockenheim της Ανατολικής Γερμανίας ,2ος στο Brno της Τσεχίας ,δεν αγωνίζεται στην Imatra της Φιλανδίας ,δεν αγωνίζεται στο Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας ,δεν τερμάτισε στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας ,δεν αγωνίζεται στην Imola της Ιταλίας ,2ος στο Fuji της Ιαπωνίας ,έχει πέντε δεύτερες θέσεις και μια τρίτη θέαη είναι δεύτερος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με 34 βαθμούς πίσω απο τον Mike που αυτή την χρονιά ήταν ανίκητος .
Τέλος στα 350 c.c αγωνίζεται μόνο σε ένα αγώνα στο Fuji της Ιαπωνίας και παίρνει μια πρώτη νίκη .





Το 1967 επαναλαμβάνεται η ιστορία της προηγούμενης χρονιάς αγωνίζεται σε δυο κατηγορίες στα 125 c.c και 250 c.c έρχεται δεύτερος και στις δυο κατηγορίες στα 125 c.c συγκεντρώνει 40 βαθμούς με δυο νίκες και τέσσερις δεύτερες θέσεις αναλυτικά ,2ος στο Montijuich της Ισπανίας ,δεν αγωνίζεται στο Hockenheim της Γερμανίας 2ος στο Clermont Ferrand της Γαλλίας ,1ος στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας ,1ος στο Assen της Ολλανδίας ,δεν αγωνίζεται στο Spa του Βελγίου ,2ος στο Hockenheim της Ανατολικής Γερμανίας ,δεν αγωνίζεται στο Brno της Τσεχίας ,δεν αγωνίζεται στην Imatra της Φιλανδίας ,2ος στο Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας ,δεν αγωνίζεται στην Monza της Ιταλίας , στο Mosport Park του Καναδά ,και το Fuji της Ιαπωνίας .
Στα 250 c.c η μάχη είναι πολύ μεγάλη και η Honda και η Yamaha είναι πολύ δυνατές, συγκέντρωσε 50 βαθμούς με τέσσερις νίκες και τέσσερις δεύτερες θέσεις όμως πάλι τερματίζει δευτερος στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα πισω απο τον Mike Hailwood ,αναλυτικα τα αποτεσματα του ειναι ,1ος στο Montijuich,
της Ισπανίας ,2ος στο Hockenheim της Γερμανίας ,2ος στο Clermont Ferrand της Γαλλίας ,2ος στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας ,δεν αγωνίζεται στο Assen της Ολλανδίας ,δεν αγωνίζεται στο Spa του Βελγίου ,1ος στο Hockenheim της Ανατολικής Γερμανίας ,1ος στο Brno της Τσεχίας ,δεν αγωνίζεται στην Imatra της Φιλανδίας ,δεν αγωνίζεται στο Ulster Grant Prix της Βόρειας Ιρλανδίας ,1ος στη Monza της Ιταλίας ,2ος στο Mosport Park του Καναδά ,δεν αγωνίζεται στο Fuji της Ιαπωνίας .
Και μετά από δυο χρόνια χωρίς τίτλο έρχεται το 1968 αγωνίζεται πάλι σε δυο κατηγορίες 125 c.c και 250 c.c 



Βέβαια αυτή η χρονιά σημαδεύεται με πολλά γεγονότα στη Yamaha με αποτέλεσίμα οι δύο οδηγοί της εταιρίας να αποχωρίσουν.
Ο μεν Bill Ivy να αλλάξει ομάδα ο δε Phil Read να απολυθεί με απόφαση της εταιρίας.

Το 1969 και 1970 ο Read τρέχει με ιδιωτική συμμετοχή και βαθμολογικά καταποντίζεται.

Είναι εκτός της πρώτης δεκάδας του παγκοσμίου πρωταθλήματος.



Παρόλα αυτά καταφέρνει 2 νίκες στην Ιταλία , μία στη κατηγορία των 250 cc και μία στη κατηγορία των 350 cc.

Το 1971 συνεχίζει ιδιωτικά και με ένα κινητήρα Yamaha και ένα σασί κατασκευασμένο από τον Eric Cheney και χωρίς καμία εργοστασιακή υποστήριξη καταφέρνει να κατακτήσει τον 5o παγκόσμιο τίτλο του στη κατηγορία των 250 cc με 3 νίκες και μία δεύτερη θέση.

το 1972 συνεχίζει να τρέχει ιδιωτικά κερδίζοντας άλλες δύο νίκες.

Το 1973, 74 και 75 αλλάζει οριστικά στρατόπεδο τρέχοντας με 4χρονους κινητήρες κερδίζοντας δύο ακόμα παγκόσμιους τίτλους.

Το 1976 έτρεξε με μία Suzuki RG 500 όπου ήταν και ήταν η τελευταία του χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με τελυταίο του αγώνα το GP της Ιταλίας.

Το 1977 κέρδισε στο TT το F1 με Honda CB 750 όπως και το senior της ίδιας χρονιάς με suzuki RG 500.

Το 1979 του απονεμήθηκε το βραβείο MBE για τις μεγάλες υπηρεσίες του στο άθλημα.


Τελευταίος του αγώνας σε ηλικία 43 ετών το 1982 στο isle of man.

Ετρεξε συνολικά 152 αγώνες GP κέρδισε 52 φορές , νίκησε 8 φορές στο ΤΤ , κατέκτησε 7 παγκόσμια πρωταθλήματα , 1 στη κατηγορία των 125 cc , 4 στη κατηγορία των 250 cc και δυο στη κατηγορία των 500 cc.
Κέρδισε ακόμη 1 παγκόσμιο τίτλο στη κατηγορία F1.
Σταμάτησε να αγωνίζεται στο ΤΤ το 1973 μαζί με άλλους οδηγούς λόγω του μεγάλου κινδύνου του αγώνα , όμως αποφάσισε να επιστρέψει το 1977 κερδίζοντας ένα τίτλο στο F1 και το senior.


1982, Phil + Angie Read σε διαφήμιση για την Suzuki GS 1000










.