ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Barry Steven Frank Sheene

Γεννήθηκε στις 11 Σεμπτεμβρίου του 1950 στο Λονδίνο και είναι το δεύτερο παιδί του Frank και της Iris ,o πατέρας του Frank ήταν παλαιός οδηγός αγώνων και αργότερα πολύ καλός μηχανικός έτσι δεν άργησε το μικρόβιο να περάσει στο μικρό Barry .
Aπό πολύ μικρός άρχισε να φαίνεται η μεγαλη του αγάπη για την ταχύτητα και τις μοτοσικλέτες από την ηλικία 5-6 χρονών άρχισε να ασχολείται με τα μηχανάκια με εξαιρετικά μεγάλη μανία .
Μεγάλωσε στην Πλατεία Holborn του Λονδίνου , όταν άρχισε να πηγαίνει στο σχολείο ο δάσκαλος του έκανε συχνά παρατηρήσεις ότι δεν πρέπει να σκέφτεται μόνο τα μηχανάκια, γιατί αυτά δεν είναι ικανά να του δώσουν τα προς το ζείν , με αυτά που άκουγε απο τον δάσκαλο αναγκάσθηκε σε ηλικία 15 ετών να εγκαταλείψει το σχολείο .
Πριν αρχίσει να ασχολείται με τους αγώνες έπιασε δουλειά σαν ταχυδρόμος .




Άρχισε να αγωνίζεται στην Μεγάλη Βρετανία πάντα με την καθοδήγηση του πατέρα του και αμέσως φάνηκε πόσο χαρισματικός οδηγός ήταν .
Το 1968 Κερδίζει τους πρώτους αγώνες του στο  Brands  Hatch με μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού  
50 c.c και 125 c.c ,σε ηλικία δε 20 χρονών το 1970 κερδίζει το πρωτάθλημα στην κατηγορία 125 c.c στη Μεγάλη Βρετανία και την ίδια χρονιά εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με ένα Suzuki στην κατηγορία των 125 c.c στo τελευταίο αγώνα στο Montikich της Ισπανίας, καταφέρνοντας να πάρη την δεύτερη θέση πίσω από τον μεγάλο Angel Nieto .





Το 1971 Αγωνίζεται σε όλο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα  στην κατηγορία των 125 c.c η χρονιά που κάνει είναι εξαιρετικά καλή , 3ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,2ος στο Assen της Ολλανδίας ,1ος στο Spa του Βελγίου ,2ος στο Hockenheim της Γερμανίας ,3ος στο Brno της Τσεχίας ,1ος στο Anterstorop της Σουηδίας ,1ος στην Imatra της Φιλανδίας ,3ος στη Monza της Ιταλίας ,3ος στη Jarama της Ισπανίας παίρνοντας την δεύτερη θέση στη κατατάξει του παγκοσμίου πρωταθλήματος στη κατηγορία των 125 c.c πίσω από τον μεγάλο Angel Nieto .
Το 1972 ο Barry Sheene υπογράφει με την Yamaha για να οδηγήσει ένα YZ 635 για το παγκόσμιο πρωτάθλημα στην κατηγορία των 250 c.c στον τρίτο αγώνα στο Salzburgring της Αυστρίας τερμάτισε τρίτος και εξέφρασε την δυσαρέσκεια του για την απόδοση της μοτοσικλέτας του , ο επόμενος αγώνας ήταν στην Imola της Ιταλίας όπου στα δοκιμαστικά έσπασε την κλείδα του και αναγκαστικά δεν μπορούσε να συμμετέχει στους επόμενους αγώνες του, παρά μόνον στον τελευταίο αγώνα στο Montjuich της Ισπανίας που τερμάτισε πάλι τρίτος. 



Το 1973 συνεργάζεται με την Suzuki και αγωνίζεται στο νέο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F I M το Formula 750 το οποίο και κέρδισε τον τίτλο .
Το 1974 αγωνίζεται στην μεγάλη κατηγορία  των 500 c.c με ένα Suzuki RG 500 ,τα αποτελέσματα της χρονιάς είναι 2ος  στο Clermont Ferrand της Γαλλίας ,δεν παίρνει βαθμό στο Nurburgring της Γερμανίας ,3ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,δεν αγωνίζεται στην Imola της Ιταλίας ,δεν αγωνίζεται στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας ,δεν αγωνίζεται στο Assen της Ολλανδίας ,δεν αγωνίζεται στο Spa του Βελγίου ,δεν αγωνίζεται στο Anterstorp της Σουηδίας,δεν αγωνίζεται στην Imatra της Φιλανδίας και 4ος στον τελευταίο αγώνα στο Brno της Τσεχίας την χρονιά αυτή μαζεύει 30 βαθμούς στο πρωτάθλημα και παίρνει την 6η θέση .
Το 1975 η χρονιά του ξεκινά πολύ άσχημα αγωνίζεται πάλι με το Suzuki RG 500 και στην Daytona 200 έχει ένα φοβερό ατύχημα το οποίο τον απείλησε να σταματήσει την καριέρα του όμως αποθεραπεύθηκε πολύ γρήγορα και μόλις επανήλθε στους αγώνες άρχισε με επιτυχία, αναλυτικά τα αποτελέσματα της χρονιάς είναι,στο Paul Ricard  της Γαλλίας ,στο Salzburgring της Αυστρίας, στο Hockenheim της Γερμανίας ,στην Imola της Ιταλίας ,στο Isle of Man  της Μεγάλης Βρετανίας δεν αγωνίζεται λόγω του τραυματισμού του στην Daytona 200 ,1ος στο Assen της Ολλανδίας ,δεν αγωνίζεται στο Spa του Βελγίου ,1ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,δεν αγωνίζεται στην Imatra της Φιλανδίας και στο Brno της Τσεχίας και αυτή την χρονιά συγκέντρωνει με δυο νίκες 30 βαθμούς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα .
To 1976 είναι η χρονιά του Barry Sheene κάνει φανταστική παρουσία και τα αποτελέσματα του δείχνουν πολύ μεγάλη αποφασιστικότητα,1oς στο Le Mans της Γαλλίας ,1ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,1ος στο Mugelo της Ιταλίας ,δεν αγωνίζεται στο Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας, λόγω μπουκοτάζ για την ασφάλεια των αναβατών ,1ος στο Assen της Ολλανδίας ,2ος στο Spa του Βελγίου ,1ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,6ος στην Imatra της Φιλανδίας ,εξασφαλίζοντας τον τίτλο του και δεν μετέχει στο Βrno της Τσεχίας και Nurburgring της Γερμανίας ,κάνοντας παράλληλα και αγώνα για περισσότερη ασφάλεια στις πίστες .
Ο Barry Sheene κυριάρχησε ολοκληρωτικά αφήνοντας πίσω του τον ομοσταυλο του στην Suzuki Teuvo Lansivuori 22 βαθμούς .
Ο πρώτος παγκόσμιος τίτλος του είναι γεγονός, με 5 νίκες , 1 δεύτερη  θέση και 72 Βαθμούς στην κατηγορία των 500 c.c
Eκτός της κατάκτησης του παγκοσμίου τίτλου από τον Barry Sheene, το 1976 είναι το τέλος του πιο διάσημου αγώνα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, το θρυλικό Isle of Man της Μεγάλης Βρετανίας ,  δεν θα εμφανιστεί ξανά πλέον στο ημερολόγιο του παγκοσμίου πρωταθλήματος αφού κορυφαίοι αναβάτες ζητούσαν αυξημένη ασφάλεια από το τέλος του 1972 .
To 1977 η Κυριαρχία της Suzuki και του Barry Sheene είναι φανερή και αυτή την χρονιά έτσι λοιπόν ο δεύτερος τίτλος στην σειρά είναι γεγονός για τον Barry Sheene αφήνοντας δεύτερο στην κατάταξη της βαθμολογίας τον Steve Baker με την Yamaha του .
Αναλυτικά τα αποτελέσματα της χρονιάς είναι ,1ος στο San Carlos της Βενεζουέλας ,ο δεύτερος αγώνας στο Salzburgring της Αυστρίας δεν έγινε λόγω διαμαρτυρίας των αναβατών για το ατύχημα που έγινε στην προηγούμενη κατηγορία των 350 c.c ,1os στο Hockenheim της Γερμανίας  1ος στην Imola της Ιταλίας ,1ος στο Paul Ricard της Γαλλίας ,2ος στο Assen της Ολλανδίας ,1ος στο Spa του Βελγίου ,1ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,6ος στην Imatra της Φιλανδίας ,δεν αγωνίσθηκε στο Brno της Τσεχίας και δεν τερμάτισε στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας που έγινε για πρώτη φορά στην θέση του θρυλικού Isle of Man έτσι λοιπόν συγκέντρωσε 107 βαθμούς με 6 νίκες και 1  δεύτερη θέση.
Το 1978 τα πράγματα στην κατηγορία των 500 c.c είναι πολύ διαφορετικά η Suzuki και ο Barry Sheene μαζί με τους Teuvo Lansivuori ,Pat Hennen ,Wll Hartog , προσπαθούν να διατηρήσουν τον τίτλο κατά την διάρκεια της χρονιάς στα δοκιμαστικά του Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας και ο πολύ σοβαρός τραυματισμός του, που σχεδόν προετοίμασε την αποχώρηση του ,2ος στο Buenos Aires της Αργεντινής ,2ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,δεν αγωνίζεται στο Nogaro της Γαλλίας λόγω του ότι η πίστα δεν προσέφερε ασφάλεια στους αγωνιζόμενους ,2ος στη Jarama της Ισπανίας ,δεν τερμάτισε στο Mizano της Ιταλίας ,3ος στο Assen της Ολλανδίας ,2ος στο Spa του Βελγίου ,3ος στην Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,σειρά  έχει το Silverstone της Μεγάλης  Βρετανίας δυστυχώς ο τραυματισμός του στα δοκιμαστικά είναι σοβαρός με αποτέλεσμα να χάσει και τους υπόλοιπους αγώνες της χρονιάς , Anterstorp της Σουηδίας ,Mugelo του Σαν Μαρίνο ,Hockenheim της Γερμανίας . 
Το 1983 ξαναγυρίζει πάλι στους αγώνες με μια Suzuki  RG  δυστυχώς όμως ο τραυματισμός του τον έχει επηρεάσει πάρα πολύ και τα αποτελέσματα που έχουμε μέσα στην χρονιά δεν είναι καθόλου καλά ,10ος στο Kyalami της Νότιας Αφρικής ,7ος στο Le Mans της Γαλλίας ,9ος στη Monza της Ιταλίας ,δεν τερματίζει στο Hockenheim της Γερμανίας ,δεν αγωνίζεται στην Jarama της Ισπανίας , 13ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,13ος στη Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,δεν τερματίζει στο Αssen της Ολλανδίας , δεν αγωνίζεται στο Spa του Βελγίου ,9ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,δεν αγωνίζεται στο Anterstorop της Σουηδίας ,δεν αγωνίζεται στην Imola του Σαν Μαρίνο .
Το 1984 τα πράγματα δεν είναι πάλι καλά για τον Barry, αν και στον πρώτο αγώνα έχει ένα βάθρο στην συνέχεια τα αποτελέσματα δεν θα είναι και πολύ ευχάριστα ,3ος στο Kyalami της Νότιας Αφρικής ,δεν τερματίζει στο Mizano της Ιταλίας , 10ος στο Nurburgring της Γερμανίας ,7ος στη Jarama της Ισπανίας ,10ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,5ος στο Paul Ricard της Γαλλίας ,7ος στη Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,δεν τερματίζει στο Assen της Ολλανδίας ,9ος στο Spa του Βελγίου , 5ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας , δεν τερματίζει στο Anterstorp της Σουηδίας , δεν τερματίζει στο Mugelo του Σαν Μαρίνο .
Στο τέλος αυτής της χρονιάς αποφάσισε να είναι και η τελευταία του χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά από λίγο καιρό και προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 μετακομίζει στην Αυστραλία για θερμότερο κλίμα με σκοπό να έχει λιγότερους πόνους από την αθρίτιδα που του είχαν προκαλέσει οι πολλοί τραυματισμοί του .
Το 1975 ακόμη με τις πατερίτσες συναντήθηκε με το όμορφο μοντέλο την Stephanie Mc Lean η οποία άφησε τον πρώτο συζυγό της και το 1984 παντρεύτηκε τον Barry Sheene και απέκτησε δυο παιδιά ένα γιο και μια κόρη .
Το 1978 τιμήθηκε από την Βασίλισσα με το βραβείο Μ.Β.Ε για την μεγάλη του προσφορά σο μηχανοκίνητο άθλημα .
Έδωσε πολλές μάχες για την προστασία των συναδέλφων του για την ασφάλεια των αγώνων μέσα στην πίστα, αν και Βρετανός έδωσε μεγάλη μάχη για την έξοδο του Isle of Man από το παγκόσμιο Πρωτάθλημα λόγω της πολύ μεγάλης επικινδυνότητας , μάλιστα ερωτηθείς για τους αγώνες στο Isle of Man είπε < Αυτός δεν είναι αγώνας είναι αποστολή αυτοκτονίας >
Tον Ιούλιο του 2002 στην ηλικία 51 ετών διαγνώστηκε καρκίνος του οισοφάγου και του στομάχου δεν δέχθηκε καμία θεραπεία με χημειοθεραπείες παρά μόνο με βότανα ,δυστυχώς το όμορφο χαμόγελο του έσβησε στις 10 Μαρτίου το 2003 από την σοβαρή ασθένεια του.
Έτρεξε   σε     102     Grant Prix  ---------   Νίκησε   σε     23     Grant prix
Κατέκτησε δυο παγκόσμια πρωταθλήματα στην κατηγορία των  500 c.c το  1976   και   το    1977
Κατέκτησε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα το  Formula  750   στην κατηγορία των 750 c.c  το   1973
Πρώτος του αγώνας στην κατηγορία των  125 c.c  στο  Montjuich  της  Ισπανίας το   1970
Πρώτη του νίκη  στην κατηγορία των  125 c.c  στο  Spa  του  Βελγίου το  1971
Τελευταία του νίκη στην κατηγορία των  500 c.c  στο  Anterstorop  της  Σουηδίας 
Τελευταίος του αγώνας  στην κατηγορία των 500 c.c  στο  Mugelo   του   Σαν Μαρίνο