ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Alfonso Sito Pons Ezquerra

Γεννήθηκε 9 Νοεμβρίου του 1959 στήν Βαρκελώνη της Ισπανίας .
Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εμφανίζεται το 1981 στην κατηγορία των 250 c.c και αγωνίζεται σε ένα μόνο αγώνα στο Spa του Βελγίου .
Το 1982 πάλι τα ίδια στην κατηγορία των 250 c.c αγωνίζεται μόνο σε δυο αγώνες, φέρνοντας δυο πολύ καλά αποτλέεσματα 3ος στην Imatra της Φιλανδίας και 4ος στο Brno της Τσεχίας .
Την επόμενη χρονιά το 1983 περίπου μια από τα ίδια, αγωνίζεται βέβαια σε περισσότερους αγώνες και συγκεκριμένα στους έξη πρώτους αγώνες, 15ος στο Kyalami της Νότιας Αφρικής , 13ος στο Le Mans  της Γαλλίας , Δεν τερματίζει στη Monza της Ιταλίας ,9ος στο Hockenheim της Γερμανίας ,4ος στη Jarama της Ισπανίας ,δεν τερματίζει στο Salzburgring της Αυστρίας .
Από το 1984 αγωνίζεται πλέον σε όλους τους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος και για πρώτη φορά εχει μια καλή παρουσία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ,3ος στο Kyalami της Νότιας Αφρικής , δεν τερματίζει στο Mizano της Ιταλίας ,1ος στήν Jarama της Ισπανίας ,3ος στο Salzburgring της Αυστρίας , δεν τερματίζει στο Hockenheim της Γερμανίας ,δεν τερματίζει στο Paul Ricard της Γαλλίας ,5ος στήν Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,15ος στο Assen της Ολλανδίας , 2ος στο Spa του Βελγίου ,6ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,9ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,5ος στο Mugelo του Σάν Μαρίνο στο τέλος της χρονιάς η κατάταξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος τον βρίσκει στην 4η θέση .
Την επόμενη χρονιά το 1985 αλλάζει ομάδα και κατηγορία, αγωνίζεται με HB -Suzuki στην μεγάλη κατηγορία των 500 c.c,  τα αποτελέσματα όλης της χρονιάς δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά, 8ος στο Kyalami της Νότιας Αφρικής , 9ος στην Jarama της Ισπανίας ,9ος στο Hockenheim της Γερμαίιας ,δεν τερματίζει στo Μugelo της Ιταλίας ,δεν τερματίζει στο Salzburgring της Αυστρίας ,11ος στην Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,δεν τερματίζει στο Assen της Ολλανδίας ,15ος στο Spa του Βελγίου ,7ος στο Le Mans της Γαλλίας , δέν τερματίζει στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,δεν τερματίζει στο Anterstorp της Σουηδίας , 11ος στο Mizano του Σάν Μαρίνο .
Την επόμενη χρονιά το 1986 όλα αλλάζουν για τον Sito Pons κάνει μια συνεργασία με μία κρατική εταιρεία πετρελαιοειδών της Ισπανίας την Campsa η οποία ενημερωτικά μετά την διαλυσή της, το 1992 είναι η σημερινή Repsol .
Ετσι λοιπόν έχουμε αυτήν την χρονιά του 1986, κατηγορία 250 c.c  Sito Pons  και Campsa - Honda ένα φοβερό δίδυμο που σύντομα θα δείξει την δύναμη του .
Tα αποτελέσματα τον δικαιώνουν για την επιλογή του ξεκινά δυνατά την χρονιά , 3ος στη Jarama της Ισπανίας ,5ος στη Monza της Ιταλίας ,δεν τερματίζει στο Nurburgring της Γερμανίας , 5ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,1ος στη Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,3ος στο Assen της Ολλανδίας ,1ος στο Spa του Βελγίου ,3ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,2ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,2ος στο Mizano του Σάν Μαρίνο ,είναι το τέλος της χρονιάς και η κατατάξη του Παγκοσμίου τον βρίσκει με 108 βαθμούς στην δεύτερη θέση, με δύο πρώτες νίκες ,τρείς δεύτερες και δυο τρίτες θέσεις .
Με τα ίδια όπλα συνεχίζει και το 1987 κάνοντας πάλι μια καλή χρονιά με τα παρακάτω αποτελέσματα, 2ος στη Suzuka της Ιαπωνίας ,9ος στη Jerez της Ισπανίας ,7ος στο Hockenheim της Γερμανίας ,5ος στη Monza της Ιταλίας ,4ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,8ος στη Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,3ος στο Assen της Ολλανδίας , 4ος στο Le Mans της Γαλλίας ,7ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,δεν τερματίζει στο Anterstorp της Σουηδίας ,4ος στο Brno της Τσεχίας ,3ος στο Mizano του Σάν Μαρίνο ,5ος στη Jarama της Πορτογαλίας ,2ος στη Goiania της Βραζιλίας ,1ος στο Buenos Aires της Αργεντινής και αυτή την χρονιά είναι ψηλά στην κατάταξη του παγκοσμίου, τρίτος με 108 βαθμούς .
Ξεκινά το 1988 δυνατά και δείχνει ικανός για όλα ,τα αποτελέσματα του είναι εντυπωσιακά ,2ος στη Suzuka της Ιαπωνίας ,2ος στη Laguna Seca της Αμερικής ,1ος στη Jarama της Ισπανίας ,δεν τερματίζει στη Jerez στο gp της Ευρώπης ,2ος στην Imola της Ιταλίας ,2ος στο Nurburgring της Γερμανίας ,
5ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,6ος στο assen της Ολλανδίας ,1ος στο Spa του Βελγίου ,1ος στην Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,2ος στο Raul Ricard της Γαλλίας ,4ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,1ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,2ος στο Brno της Τσεχίας ,3ος στη Coiania της Βραζιλίας ,   
είναι το τέλος της χρονιάς και ο πρώτος παγκόσμιος τίτλος του στήν κατηγορία των 250 c.c με 231 βαθμούς στην κατάταξη είναι γεγονός .
Συνεχίζει την επόμενη χρονιά το 1989 το ίδιο δυνατός για να υποστηρίξει τον τίτλο του, αυτή την χρονιά είναι καταπέλτης σχεδόν χωρίς αντίπαλο 2ος στη Suzuka της Ιαπωνίας ,1ος στο Phillip Island της Αυστραλίας ,4ος στη Laguna Seca της Αμερικής ,2ος στη Jerez της Ισπανίας ,1ος στο Mizano της Ιταλίας ,1ος στο Hockenheim της Γερμανίας ,1ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,1ος στη Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,2ος στο Assen της Ολλανδίας ,2ος στο Spa του Βελγίου ,3ος στο Paul Ricard της Γαλλίας ,1ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας , 1ος στο Anterstorp της Σουηδίας ,4ος στο Brno της Τσεχίας ,4ος στη Goiania της Βραζιλίας ,μιά γεμάτη χρονιά χωρίς καμία εγκατάλειψη ,με επτά πρώτες νίκες ,τέσσερις δεύτερες θέσεις ,μια τρίτη θέση και τρείς τέταρτες θέσεις, σύνολο 262 βαθμούς και δεύτερη φορά πρώτος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα στην κατηγορία των 250 c.c .                                  Την επόμενη χρονιά το 1990 αποφασίζει να αλλάξει κατηγορία, έχουμε λοιπόν  Campsa - Honda  NSR  500 c.c  η αποφασή του δεν τον δικαιώνει και αυτό φαίνεται απο τα αποτελέσματα που φέρνει μέσα στην χρονιά ,5ος στη Suzuka της Ιαπωνίας ,δεν τερματίζει στην Laguna Seca της Αμερικής ,6ος στην Jerez της Ισπανίας ,6ος στο Mizano της Ιταλίας ,5ος στο Nurburgring της Γερμανίας ,6ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,δεν τερματίζει στην Rijeka
της Γιουγκοσλαβίας , δεν αγωνίσθηκε στο Assen της Ολλανδίας ,στο Spa του Βελγίου ,στο Le Mans της Γαλλίας ,στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας
στο Anterstorp της Σουηδίας ,και εμφανίζεται 7ος στο Brno Τσεχίας ,10ος στο Hugaroring της Ουγγαρίας ,7ος στο Phillip Island της Αυστραλίας μια όχι και τόσο καλή χρονιά .
Συνεχίζει την επόμενη χρονιά το 1991 με την ίδια συνταγή δυστυχώς και αυτή η χρονιά δεν έχει κάτι καλό 8ος στη Suzuka της Ιαπωνίας ,δεν τερματίζει σε Phillip Island της Αυστραλίας και στη Laguna Seca της Αμερικής ,δεν αγωνίζεται στη Jerez της Ισπανίας ,το Mizano της Ιταλίας ,το Hockenheim της Γερμανίας ,το Salzburgring της Αυστρίας ,11ος στη Jarama της Ευρώπης ,10ος στο Assen της Ολλανδίας ,9ος στο Paul Ricard της Γαλλίας ,δεν τερματίζει στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας και στο Mugelo της Ιταλίας ,9ος στο Brno της Τσεχίας ,9ος στο Le Mans της Γαλλίας λ'ογω αναβολής της Βραζιλίας και δεν τερματίζει στον τελευταίο του, αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Shah Alam της Μαλαισίας .
Mετά την αποχώρηση του από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ο Sito Pons δημιούργησε την ομάδα  Honda  - Pons  Racing στο Moto GP η οποία είχε κατά καιρούς πολύ μεγάλους αναβάτες όπως Lorris Capirossi ,Alex Barros ,Max Biaggi ,Troy Bayliss
Το 1990 του απονεμήθηκε το βραβείο    Πρίγκιπας  της  Αστουρίας για τα επιτευγματά του στον αθλητισμό .
Πρώτος του αγώνας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα την κατηγορία των 250 c.c στο Spa του Βελγίου το 1981
Πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κατηγορία των 250 c.c στη Jarama της Ισπανίας το 1984
Τελευταία του νίκη στο Παγκόσμιο  Πρωτάθλημα στην κατηγορία  των    250 c.c  στο   Anterstorp της  Σουηδίας  το 1989
Τελευταίος του αγώνας στο Παγκόσμιο  Πρωτάθλημα στη κατηγορία των  500 c.c   στο  Shah Alam της Μαλαισίας το 1991
Aγωνίσθηκε   σε   110     Grant Prix      -------    Νίκησε  σε    15     Grant  Prix
Κατέκτησε  2  Παγκόσμια Πρωταθλήματα στην κατηγορία των 250 c.c το 1988  και το 1989 με Honda NSR