ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

M A Z D A

H M a z d a ιδρύθηκε σαν εταιρεία κατασκευής φελλού στην Ιαπωνία το 1920 , ως Toyo Cork Kogyo. Co Ltd για να εισέλθει μετά από λίγα χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία , ξεκίνησε σιγά , σιγά με μοτοσυκλέτα στο τέλος του 1928 .                                                                    Η μετατροπή από φελλό  σε κατασκευαστή αυτοκινήτων, προκλήθηκε  από την ανάπτυξη μιας πρωτότυπης μοτοσυκλέτας , με ένα δίχρονο κινητήρα 250 c.c και συνέχεια την παραγωγή έξη πρωτότυπων μοτοσυκλετών μέσα στο 1929 .
Στην Ιαπωνία  οι αγώνες μοτοσυκλετών εκείνη την εποχή ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο η δημοτικότητα τους , στην Χιροσίμα οι αγώνες ήταν μια πολύ τακτική έλξη και παρουσίαζαν εξαιρετικό ενδιαφέρον .
Οι μοτοσυκλέτες εκείνο τον καιρό ήταν κυρίως εισαγόμενες η τις κατασκεύαζαν στη Ιαπωνία από εισαγόμενα ανταλλακτικά η Mazda Toyo kogyo Co Ltd  η εταιρεία λοιπόν που ήταν πολύ γνωστή τότε ήθελε να κατασκευάσει μια Ιαπωνική καθαρά μοτοσυκλέτα και φυσικά αυτό το εννοούσε πραγματικά , παρουσιάζει παραγωγή τριάντα δίτροχα , δίχρονα  250 c.c  το 1930 , με το εμπορικό σήμα  TOYO  KOGYO μάλιστα  τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου παρουσιάσθηκε στον αγώνα του  Chinkon no Matsuri  και προς έκπληξη όλων η Toyo Kogyo κέρδισε τον αγώνα στην πρώτη μόλις προσπάθεια της .
Παρά την πολύ μεγάλη επιτυχία που είχε η εταιρεία Toyo Kogyo με την δίτροχη μοτοσυκλέτα , πολύ γρήγορα άλλαξε την πορεία της και άρχισε την παραγωγή τρίκυκλων φορτηγών μοτοσυκλετών , αυτό έγινε την αμέσως επόμενη χρονιά το 1931, όπου παρουσιάσθηκε η παραγωγή ενός τρίκυκλου το Mazda Go , αυτό ήταν ένα ανοικτό όχημα τριών τροχών , με τιμόνι , ένα αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα ,που μοιάζει με μοτοσυκλέτα με ανοικτή πίσω καρότσα .
Ετσι η ιστορία των δικύκλων μοτοσυκλετών στην Mazda άρχισε και τελείωσε γρήγορα με αυτές μόνο τις τριάντα μοτοσυκλέτες .