ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Αφιερώματα Κατασκευαστών

  Ο Soichiro Honda ήταν Ιάπωνας σχεδιαστής μοτοσυκλετών μηχανικός και επιχειρηματίας ιδρυτής της Honda motor co ltd. Γεννήθηκε στις 17 Νοεμβρίου του 1906, σ' ένα μικρό χωριό το komyo στη shizuoka της Ιαπωνίας κοντά στο Hamamatsu οι γονείς του ήταν εργάτες και τα πρώτα παιδικά του χρόνια τα πέρασε κοντά στον πατέρα του Gihel που ήταν σιδηρουργός και τη μητέρα του Mika γενικά ήταν μια πολύ φτωχή οικογένεια. Από πολύ μικρός βοηθούσε τον πατέρα του στις εργασίες επισκευής ποδηλάτου, όπου φάνηκε το ταλέντο του στις κατασκευές παράλληλα πήγαινε και στο σχολείο για να αποκτήσει την βασική μόρφωση που χρειαζόταν, δεν ήταν καλός μαθητής και δεν τα πήγαινε ιδιαίτερα καλά με τις θεωρίες, βασικός του σκοπός ήταν να αποκτήσει πραγματικές εμπειρίες και γνώσεις . Κατά την διάρκεια των πρώτων σχολικών χρόνων οι συμμαθητές του του έδωσαν το ψευδώνυμο μαύρη μύτη ,νυφίτσα ο λόγος ήταν γιατί πήγαινε στο σχολείο μετά το σιδεράδικο που βοηθούσε τον πατέρα του και μονίμως πήγαινε βρώμικος και μουτζουρωμένος . 

  Μόλις τελείωσε τις πρώτες τάξεις του σχολείου , και γύρω στα 15 χρόνια του έφυγε για το Τόκυο ώστε να εργαστεί και να εκπαιδευτεί ως μηχανικός. Έπιασε λοιπόν δουλειά σ ένα συνεργείο αυτοκινήτων το ART SHOKAI άλλωστε όπως είχαμε αναφέρει και πιο πάνω η άποψη του ήταν ότι η γνώση δεν βγαίνει μέσα από τα βιβλία αλλά από την πρακτική προσέγγιση οποιουδήποτε θέματος. Αφού έπιασε λοιπόν δουλεία ως μαθητευόμενος , για να αποκτήσει εμπειρίες και γνώσεις, χρειάστηκε γύρω στα 6 με 7 χρόνια για να αποκτήσει τον τίτλο του μηχανικού . Γύρισε στον τόπο του στο Hamamatzu το 1928 και ανοίγει δικό του συνεργείο το ART είναι πλέον η δεκαετία πριν από τον πόλεμο όπου δείχνει μια επιτυχημένη περίοδο καλού μηχανικού και παράλληλα φάνηκε το ενδιαφέρων και η πολύ μεγάλη του αγάπη για την ταχύτητα και τους αγώνες. 

  Με τους αγώνες ήρθε σε επαφή από την περίοδο που ήταν στο Τόκυο . Το 1936 ο Honda τραυματίζεται σε ένα ατύχημα σε αγώνες αυτοκινήτων . Το σοβαρό ατύχημα που είχε τον ανάγκασε να στρέψει την προσοχή του αποκλειστικά προς την εξέλιξη των μηχανικών προϊόντων έτσι λοιπόν το 1937 ανοίγει μια εταιρεία κατασκευής ελατηρίων για έμβολα. Δυστυχώς στην αρχή τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά και το προϊόν που παράγει είναι πολύ κακό λόγω της έλλειψης εμπειρίας και σωστού μεταλλεύματος με λίγα λογία η παραγωγή ήταν παντελώς άχρηστη . Στη συνέχεια καταφέρνει με μεγάλη προσπάθεια να κατασκευάσει ελατήρια υψηλής ποιότητας και να γίνει βασικός προμηθευτής της Toyota η οποία εκείνη την εποχή ξεκινούσε την παραγωγή της . Ο πόλεμος σταμάτησε για λίγο κάθε προσπάθεια του. Μετά το τέλος του όμως αυτός ο ανήσυχος νέος ξεκίνησε πάλι την προσπάθεια μαζεύοντας ότι άχρηστους κινητήρες υπήρχαν ή μοτοσυκλέτες και κατάφερε να κατασκευάσει από αυτές τρις τις οποίες και πούλησε. Στη συνέχεια ασχολήθηκε με την κατασκευή μικρών κινητήρων τους οποίους πουλούσε σε άλλους κατασκευαστές. Το 1948 συνεργάζεται με τον Takeo Futzisava έναν έμπιστο φίλο του και τον προέτρεψε να κοιτάξουν μακροπρόθεσμα συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον ο καθένας ανάλαβε ιδιαίτερους ρόλους . Ο μεν Soichiro το σχεδιαστικό και κατασκευαστικό κομμάτι ο δε Takeo την οικονομική διαχείριση η συνεργασία αυτή έγινε μακρόχρονη και με βαθύ αλληλοσεβασμό. 

  Το Σεπτέμβριο του 1948 ιδρύθηκε η Honda Motor co ltd. Χρησιμοποιώντας όλη την εμπειρία που είχε μαζέψει με πολύ κόπο από μηχανικής πλευράς, λαμβάνοντας υπόψη ακόμη και τον σχεδιασμό των εμβόλων και ελατηρίων που είχε ασχοληθεί αρχικά, άρχισαν να κατασκευάζουν μικρούς κινητήρες και να τους τοποθετούν επάνω σε ποδήλατα κάτι που οι Ιάπωνες εργαζόμενοι είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν για τη φτηνή και εύκολη μετακίνησή τους οι πρώτοι καρποί της δημιουργίας τους ήταν ένας δίχρονος κινητήρας 98cc το Dream . Η εταιρεία πολλές φορές βρέθηκε στο χείλος του γκρεμού κυριολεκτικά στα όρια της καταστροφής όμως και οι δυο Soichiro και Takeo γνώριζαν πολύ καλά ότι για να προχωρήσεις και να πετύχεις πρέπει να ρισκάρεις να προσπαθήσεις και ποτέ να μην λυγίσεις. Η φράση που ακούγετε συνέχεια μέσα στην εταιρεία είναι '' προκαλώντας τα όρια ''. Αυτό το γνώριζε πολύ καλά ο Soichiro γιατί ήξερε ότι έπρεπε να είσαι καλύτερος από τον ανταγωνιστή σου και ιδιαίτερα σε μια χώρα που ήταν κυριολεκτικά κατεστραμμένη μετά το τέλος του Β' παγκοσμίου πολέμου αυτός ήταν και ο λόγος που αλλάξαν τα πάντα όσο αφορά το μάρκετινγκ και την κατασκευή υψηλής ποιότητας των προϊόντων ώστε να δημιουργήσει αξιοπιστία και ευχαρίστηση στους αγοραστές πελάτες.








YAMAHA XT 500 - Honda CB 750 - Honda & Joe Dunlop, 30 χρόνια - TT Isle του ανθρώπου - 40 χρόνια Kawasaki '' Z ''