ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Franco Uncini

Γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου του 1955 στο Recanati της επαρχίας Macerata της Ιταλίας .
Άρχισε την αγωνιστική του καριέρα στα τοπικά Πρωταθλήματα της χώρας του έχοντας αρκετές σημμαντικές διακρίσεις .
Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εμφανίζεται για πρώτη φορά το 1976 ιδιωτικά με ενα Yamaha συμμετέχοντας σε δυο κατηγορίες στο 250 c.c και στα 350 c.c ,στην μικρή κατηγορία έχει δυο συμμετοχές , 10ος στο Assen της Ολλανδίας και δεν τερματίζει στο Μontjuich της Ισπανίας , στα 350 c.c έχει καλύτερη παρουσία , 2ος στην Imola της Ιταλίας , 6ος στο Assen της Ολλανδίας , 3ος στο Montjuich της Ισπανίας .                                                    Την επόμενη χρονιά αλλάζει ομάδα συμμετέχοντας πάλι σε δυο κατηγορίες  250 c.c και 350 c.c μάλιστα στην κατηγορία των 250 c.c έχει και δυο πρώτες νίκες στην Imola της Ιταλίας και στο Brno της Τσεχοσλοβακίας,η όχι καλή σχέση του με τον ομοσταυλό του τον Walter Villa τον ανάγκασε να αποχωρήσει .
Το 1978 ξαναγυρίζει με μια Yamaha και ιδιωτική συμμετοχή συμμετέχοντας σε δυο κατηγορίες στα 250 c.c και στα 350 c.c , η παρουσία του πάλι δεν είναι καλή έχει κάποια βάθρα στα 250 c.c ,όπως 3ος στην Jarama της Ισπανίας ,3ος στο Mugelo της Ιταλίας ,5ος στο Assen της Ολλανδίας ,2ος στο Spa του Βελγίου , 9ος Brno της Τσεχoσλοβακίας ,και στην κατηγορία των 350 c.c , 2oς στο Salzburgring της Αυστρίας , 5ος στο Mugelo της Ιταλίας ,10ος στο Assen της Ολλανδίας , μετά λοιπόν τα απογοητευτικά χρόνια με την ιδιωτική συμμετοχή και την Yamaha, το 1979 αποφάσισε και αγόρασε ένα Suzuki RG 500 ,όπου ξεκίνησε με μια ιδιωτική ομάδα στην κατηγορία των 500 c.c .
Ηταν ο κορυφαίος ιδιώτης τόσο το 1979 όσο και το 1980 με πολύ καλά αποτελέσματα , την πρώτη χρονιά με το Suzuki RG 500 το 1979 έρχεται Πέμπτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με τα πιο κάτω  αποτελέσματα ,4ος στο San Carlos της Βενεζουέλας , 6ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,6ος στο Hockenheim της Γερμανίας,δεν τερματίζει στην Imola της Ιταλίας ,5ος στην Jarama της Ισπανίας ,3ος στην Rijeka της Γιουγκοσλαβίας , 6ος στο Assen   της Ολλανδίας ,δεν αγωνίσθηκε στο Spa του Βελγίου ,στο Anterstorp της Σουηδίας ,στην Imatra της Φιλανδίας ,7ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,4ος στο Le Mans της Γαλλίας .
To 1980 είναι ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με πολύ μικρή περίοδο λόγω ακυρώσεων αγώνων , συγκεκριμένα ακυρώθηκε το San Carlos της Βενεζουέλας και το Salzburgring της Αυστρίας έχουμε λοιπόν ενα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με οκτώ μόνο αγώνες όπου στο τέλος του ο Franco Uncini βρίσκεται τέταρτος με τα παρακάτω αποτελέσματα ,2ος στο Mizano της Ιταλίας ,7ος στη Jarama της Ισπανίας ,δεν αγωνίζεται στο Paul Ricard της Γαλλίας ,3ος στο Assen της Ολλανδίας , 6ος στο Zolder του Βελγίου ,3ος στην Imatra της Φιλανδίας ,6ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,
7ος στο Nurburgring της Γερμανίας . 
  


Το 1981 δεν κατάφερε πολλά πράγματα, κάποια ατυχήματα τον εμπόδισαν να πάρει κάποια καλή θέση ξεκίνησε την χρονιά ,7ος στο Salzburgring της Αυστρίας , 10ος στο Ηockenheim της Γερμανίας , 8ος στην Monza της Ιταλίας ,από εκεί και για πέντε αγώνες στο Paul Ricard της Γαλλλιας ,στην Rijeka της Γιουγκοσλαβίας ,στο Assen της Ολλανδίας ,στο Spa του Βελγίου ,στήν Imola του Σαν Μαρίνο δεν αγωνίζεται για διαφόρους λόγους , 16os στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,δεν αγωνίζεται στην Imatra της Φιλανδίας , 7ο ςστο Anterstorp της Σουηδίας .



Μετά από αυτό αρχίζει μία καλή πορεία το 1982 και μετά την αποχώρηση του Marco Lucchinelli από την Suzuki η εταιρεία του προσέφερε μια επίσημη εργοστασιακή μοτοσικλέτα που φρόντιζε o  Roberto Gallina έτσι αυτή την χρονιά με μια ανταγωνιστική μοτοσικλέτα δείχνει δυνατός και ικανός για όλα,πρώτος αγώνας και 4ος στο Buenos Aires της Αργεντινής ,1ος στο Salzburgring της Αυστρίας ,δεν αγωνίζεται στο Nogaro της Γαλλίας μαζί με άλλους αγωνιζόμενους διαμαρτυρόμενοι για την ασφάλεια της πίστας ,3ος στην Jarama της Ισπανίας ,1ος στο Mizano της Ιταλίας ,1ος στο Assen της Ολλανδίας , 3ος στο Spa Του Βελγίου , 1ος στη Rijeka της Γιουγκοσλαβίας , 1ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας , δεν αγωνίσθηκε στο Anterstorp της Σουηδίας ,στο Mugelo του Σάν Μαρίνο ,στο Hockenheim της Γερμανίας ,αν και δεν βαθμολογήθηκε στους τρεις τελευταίους αγώνες κατάφερε με 102 βαθμούς και με διαφορά , να κατακτήση το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της κατηγορίας των 500 c.c .
Συνεχίζει και την επόμενη χρονιά το 1983 πάλι με την Suzuki RG με τα αποτελέσματα να μην τον βοηθούν να διατηρήσει τον τίτλο του ,6ος στο Kyalami της Νότιας Αφρικής , δεν αγωνίζεται στο Le Mans της Γαλλίας , 4ος στη Monza της Ιταλίας ,5ος στο Hockenheim της Γερμανίας , 5ος στην Jarama της Ισπανίας ,5ος στο Salzburgring της Αυστριας ,δεν βαθμολογείται στην Rijeka της Γιουγκοσλαβίας , δέν βαθμολογείται στο Assen της Ολλανδίας και ο λόγος είναι το τρομερό ατύχημα που έχει, όταν έπεσε κάτω με την μοτοσικλέτα του και ο επερχόμενος Wayne Gardner τον κτύπησε στο κεφάλι ο τραυματισμός του ήταν πολύ σοβαρός έπεσε αμέσως σε κώμα, ευτυχώς επανήλθε χάνοντας βέβαια όλη την υπόλοιπη χρονιά .
Επανήλθε το 1984 πολύ συγκρατημένος δεν αγωνίσθηκε στον πρώτο αγώνα στο Kyalami της Νότιας Αφρικής , 5ος στο Mizano της Ιταλίας , δεν αγωνίσθηκε στη Jarama της Ισπανίας ,11ος στο Salzburgring της Αυστρίας , 6ος στο Nurburgring της Γερμανίας , δεν αγωνίζεται στους επόμενους τέσσερις αγώνες ,Paul Ricard της Γαλλίας , Rijeka της Γιουγκοσλαβίας , Assen της Ολλανδίας , Spa του Βελγίου , 11ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας , δεν αγωνίζεται στο Anterstorp της Σουηδίας , 8ος Mugelo του Σάν Μαρίνο μια χρονιά που είχε τα σημάδια του τραυματισμού του.



Το 1985 θα είναι η τελευταία του χρονιά τα αποτελέσματα του θα δείξουν οτι δεν βρίσκεται πλέον σε καλη κατάσταση ,αγωνίζεται σχεδόν σε όλους τους αγώνες της χρονιάς δηστηχώς η καλύτερη θέση όλη την περίοδο του 1985 είναι η 6η  στο Mizano του Σαν Μαρίνο .
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του είναι , 11ος  στο kyalami της Νότιας Αφρικής , δεν τερματίζει στη Jarama της Ισπανίας , δεν τερματίζει στο Hockenheim της Γερμανίας, 8ος στο Mugelo της Ιταλίας ,13ος στο Salzburgring της Αυστρίας , δεν τερματίζει στη Rijeka της Γιουγκοσλαβίας , 13ος στο Assen της Ολλανδίας , 12ος στο Spa του Βελγίου , 12ος στο Le Mans της Γαλλίας , 18ος στο Si9lverstone της Μεγάλης Βρετανίας , 15ος στο Anterstorp της Σουηδίας , 6ος στο Mizano του Σάν Μαρίνο που είναι και ο τελευταίος του αγώνας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα .
Πρώτος του αγώνας στη κατηγορία των  350  c.c   στην  Imola  της  Ιταλίας  το  1976
Πρώτη του νίκη στη κατηγορία των   250 c.c   στην  Ιmola  της  Ιταλίας  το   1977
Τελευταία του νίκη στη κατηγορία τών  500 c.c  στο Silverstone της Mεγάλης Βρετανίας το  1982
Τελευταίος του αγώνας στη κατηγορία τών  500 c.c  στο  Mizano του  Σάν Μαρίνο  το  1985
Αγωνίσθηκε   σε    79    Grand   Prix    και   κέρδισε την πρώτη Θέση     σε    7    Grant    Prix      
Νίκησε  5  φορές στη κατηγορία των  500 c.c  και  2  φορές στη κατηγορία των  250 c.c
Κατέκτησε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κατηγορία των 500c.c το 1982 με μια Suzuki RG 500



.