ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

Takazumi Katayama

Γεννήθηκε στις 16 Απριλίου του 1951 στο Κόμπε της Iαπωνίας ,πρόκειται για μια μεγάλη φυσιογνωμία της παγκόσμιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας άρχισε να ασχολείται με τους αγώνες στις αρχές της δεκαετίας του εβδομήντα τρέχοντας με μια Yamaha δείχνοντας την μεγάλη του ικανότητα όπου το 1973 έγινε πρωταθλητής Ιαπωνίας .
Είναι ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που κέρδισε παγκόσμιο πρωτάθλημα ,τα ενεργά του χρόνια στο παγκόσμιο στερέωμα είναι από το 1974 μέχρι το 1985 .
Ερχεται το 1974 στην Ευρωπη με μια ιδιωτικη συμμετοχη και με ενα Yamaha TZ 250 οπου εμφανιζεται στο παγκοσμιο πρωταθλημα,δεν αγωνιζεται στους τρεις πρωτους αγωνες, στο Nurburgring της Γερμανιας ,στην Imola της Ιταλιας ,στο Isle of Man της Μεγαλης Βρετανιας ,δεν τερματιζει στο Assen της Ολλανδιας ,3ος στο Spa του Βελγιου ,1ος στο Anterstorop της Σουηδιας ,
5ος στην Imatra της Φιλανδιας ,2ος στο Brno της Τσεχιας ,δεν τερματιζει στην Opatijia της Γιουγκοσλαβιας ,δεν τερματιζει στο Montjuic της Ισπανιας .


-chevallier_katayama_agostini
Το 1975 δεν εμφανιζεται καθολου στο παγκοσμιο πρωταθλημα,ομως το 1976 επανερχεται δυναμικα στην Ευρωπη και τωρα συμμετεχει σε τρεις κατηγοριες στα  250 c.c , στα  350 c.c και στα  500 c.c .




Περί τα μέσα του ίδιου χρόνου έρχεται με ιδιωτική συμμετοχή στην Ευρώπη με ένα Yamaha ΤΖ-250 και τρέχει σε 4 Grand Prix.

Πρώτα στο SPA του Βελγίου που είναι και ο πρώτος του αγώνας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και παίρνει τη τρίτη θέση.

Ακολουθεί το Anderstorp της Σουηδίας όπου κατακτά τη πρώτη του νίκη.

Ακουλουθεί η Imatra της Φιλανδίας πέμπτος και τέλος το Brno της Τσεχίας όπου παίρνει τη δεύτερη θέση.

Το 1976 επανέρχεται στην Ευρώπη πάλι με ιδιωτική συμμετοχή και αγωνίζεται παράλληλα σε 3 κατηγορίες, 250, 350 & 500 cc.

Στη κατηγορία των 250 cc κάνει φοβερή παρουσία και έρχεται δεύτερος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με μία νίκη στο αγαπημένο του Anderstorp της Σουηδίας και 4 δεύτερες θέσεις.



Το 1977 υπογράφει με τη Yamaha Ευρώπης που έχει έδρα στην Ολλανδία και αγωνίζεται σε δύο κατηγορίες , 250 και 350 cc.

Στη κατηγορία των 250 cc κάνει μεγάλη προσπάθεια για διάκριση , παίρνει όμως μία μόνο νίκη στη Jarama της Ισπανίας και δύο δεύτερες θέσεις.

Στη κατηγορία των 350 cc που αγωνίζεται παρουσιάζεται με ένα τρκύλινδρο Yamaha TZ-350 και καταφέρνει μετά από μεγάλο αγώνα 5 νίκες και 2 τρίτες θέσεις.

Απότέλεσμα όλων αυτών είναι η κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος στη κατηγορία των 350 cc.

Είναι ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης που κατακτά παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Το 1978 προσπαθεί να επαναλάβει τη προηγούμενη επιτυχία του όμως δεν τα καταφέρνει και τερματίζει δεύτερος με δύο νίκες.

Τον επόμενο χρόνο βρίσκεται στη Honda και βοηθά την εξέλιξη κάπου μοντέλου τρέχοντας παράλληλα.

ΤΟ 1982 πετυχαίνει και τη πρώτη του νίκη στη κατηγορία των 500 cc που αλλού στο  Andserstrp της Σουηδίας.

Το 1985 ανακοινώνει ο ίδιος την αποχώρησή του από τους αγώνες κάνοντας τον τελευταίο του αγώνα στο SPA του Βελγίου.





Έτρεξε σε 83 grand Prix και κέρδισε 11 φορές.
Συνολικά κέρδισε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα στη κατηγορία των 350  cc.

Μετά την αποχώρησή του και σε μικρό χρονικό διάστημα δημιούργησε τη δική του αγωνιστική ομάδα στα grand Prix.









.